Veel gestelde vragen
Uitleg icoontjes
Als u bent ingelogd ziet u helemaal boven in het scherm een donkere balk staan met een aantal icoontjes en uw naam waarmee u bent ingelogd. Alle icoontjes hebben een functie, hieronder beschreven:
Hier staan de veel gestelde vragen. | |
Hier kunt u een whatsapp bericht naar ons | |
Hier kunt u snel een boeking plaatsen. | |
Hier kunt u uw account zien, uw gegevens wijzigen en uw boekingen zien. | |
Hier ziet u een overzicht met al uw accommodaties. | |
Hiermee logt u uit. |
Hoe voer ik als beheerder een boeking in?
Als u een boeking heeft die via een andere weg is binnen gekomen kunt u die invoeren voor de huurder. Hiervoor gebruikt u de optie “Snelboeken”.
- Klik op het icoontje van Snelboeken, of klik hier om naar de pagina te gaan.
- Selecteer de accommodatie waarop de boeking geplaatst moet worden. Als 1 accommodatie heeft staat die al standaard geselecteerd.
- Vul de begin- en de einddatum in.
- Als de accommodatie nog vrij is in die periode verschijnt er een invulscherm voor de gegevens van de huurders. Standaard worden deze velden gevuld met uw eigen gegevens.
- Pas alle gegevens aan naar de huurder, het adres, geboortedatum, het kenteken, het emailadres en het reisgezelschap.
- Klik vervolgens op Opslaan.
- De boeking staat dan in het systeem. De boeking is gelijk geaccepteerd, dit hoeft u dan niet meer te doen.
- De huurder krijgt een mail met de boekingsbevestiging.
Ik heb een boeking via een andere weg, waar voer ik die in?
Als u een boeking heeft die via een andere weg is binnen gekomen kunt u die invoeren voor de huurder. Hiervoor gebruikt u de optie “Snelboeken”.
- Klik op het icoontje van Snelboeken, of klik hier om naar de pagina te gaan.
- Selecteer de accommodatie waarop de boeking geplaatst moet worden. Als 1 accommodatie heeft staat die al standaard geselecteerd.
- Vul de begin- en de einddatum in.
- Als de accommodatie nog vrij is in die periode verschijnt er een invulscherm voor de gegevens van de huurders. Standaard worden deze velden gevuld met uw eigen gegevens.
- Pas alle gegevens aan naar de huurder, het adres, geboortedatum, het kenteken, het emailadres en het reisgezelschap.
- Klik vervolgens op Opslaan.
- De boeking staat dan in het systeem. De boeking is gelijk geaccepteerd, dit hoeft u dan niet meer te doen.
- De huurder krijgt een mail met de boekingsbevestiging.
Hoe blokkeer ik mijn accommodatie voor een bepaalde tijd?
Als u een periode heeft waarin u de accommodatie niet wil verhuren kunt u voor die periode een boeking maken, met uw eigen gegevens. Dit gaat met de optie “Snelboeken”.
- Klik op het icoontje van Snelboeken, of klik hier om naar de pagina te gaan.
- Selecteer de accommodatie waarop de blokkade geplaatst moet worden. Als 1 accommodatie heeft staat die al standaard geselecteerd.
- Vul de begin- en de einddatum in.
- Als de accommodatie nog vrij is in die periode verschijnt er een invulscherm voor de gegevens van de huurders. Standaard worden deze velden gevuld met uw eigen gegevens.
- Controleer alle velden of ze zijn ingevuld.
- Klik vervolgens op Opslaan.
Hoe kan ik aangeven als ik zelf naar de camping kom?
Camping en Chaletpark Bergzicht verwacht dat iedereen aan geeft wanneer die naar de camping komt. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken hebben we daar de optie “Snelboeken” voor gemaakt. U geeft eenvoudig aan de begin- en einddatum en met welk reisgezelschap u komt.
Als u aangegeven heeft wanneer u komt zien ze bij de receptie wie er in welke periode komt. Met die informatie kan de camping zien of het interessant is om de snackbar open te doen of een recreatieprogramma op te zetten.
- Klik op het icoontje van Snelboeken, of klik hier om naar de pagina te gaan.
- Selecteer de accommodatie waarop de blokkade geplaatst moet worden. Als 1 accommodatie heeft staat die al standaard geselecteerd.
- Vul de begin- en de einddatum in.
- Als de accommodatie nog vrij is in die periode verschijnt er een invulscherm voor de gegevens van de huurders. Standaard worden deze velden gevuld met uw eigen gegevens.
- Controleer alle velden of ze zijn ingevuld.
- Klik vervolgens op Opslaan.
Als u aangegeven heeft wanneer u komt zien ze bij de receptie wie er in welke periode komt. Met die informatie kan de camping zien of het interessant is om de snackbar open te doen of een recreatieprogramma op te zetten.
Wat is het stappenplan als iemand mijn accommodatie boekt?
Als een bezoeker op de website komt en uw accommodatie willen boeken gaat dat als volgt:
- Bezoekers van de website zien uw accommodatie en willen graag daar hun vakantie in doorbrengen.
- Ze gaan naar de boekingspagina van uw accommodatie.
- Ze vullen de begin- en einddatum in.
- Op dat moment zien ze ook direct wat het tarief is en wat de verblijfskosten van het park zijn.
- Als ze daarmee akkoord gaan vullen ze hun gegevens in en zetten de boeking door.
- Op dat moment krijgt u een e-mail, en ook degene (de huurder) die het boekingsformulier heeft ingevuld. In die e-mail staat de melding dat er een boeking is gedaan die u nog moet accepteren/bevestigen.
- In de kalender wordt de boeking gezien als bezet zodat er geen dubbele boekingen gemaakt kunnen worden.
- Als u dan inlogt op het bergzichtboeken.nl ziet u bij de boekingen daar de boeking als “Goed te keuren” staan. Om de pagina met boekingen te openen klik hier, of kijk bij het item “Hoe accepteer ik een boeking”.
- Vervolgens kunt u de boeking inzien en controleren naar uw maatstaven en de boeking accepteren of afwijzen.
- Na het accepteren van de boeking stemt u met de huurder de betalingsvoorwaarden af. Betaling gebeurd niet via dit systeem.
- Op het moment dat u de boeking accepteert ontvangt de huurder een e-mail met dat de boeking is bevestigd, als u de boeking afwijst dient u zelf de huurder op de hoogte stellen dat de boeking is afgewezen met een eventuele reden.
- Na accepteren staat de boeking vast.
Hoe accepteer ik een boeking?
Als een huurder via de website uw accommodatie heeft geboekt moet u deze boeking nog accepteren of afwijzen, dit doet u als volgt:
- Klik in het menu naar “Mijn account” of klik hier om uw account te openen.
- Klik dan op de knop “Mijn boekingen” of klik hier om de boekingen te openen.
- Zoek vervolgens de boeking op die u wilt accepteren of afwijzen, en klik op de naam om de boeking te openen.
- Klik vervolgens op de knop “Boeking goedkeuren” of “Boeking afwijzen”.
- Als u de boeking accepteert krijgt de huurder een e-mail met de boekingsbevestiging.
- Als u de boeking afwijst raden we u aan om de huurder ook zelf een e-mail te sturen met de reden van afwijzing.
Hoe verwijder ik een boeking?
Om een boeking te verwijderen gaat u als volgt te werk:
- Klik in het menu naar “Mijn account” of klik hier om uw account te openen.
- Klik dan op de knop “Mijn boekingen” of klik hier om de boekingen te openen.
- Zoek vervolgens de boeking op die u wilt verwijderen, en klik op de naam om de boeking te openen.
- Klik vervolgens op de knop “Verwijder”.
Waar kan ik mijn boekingen vinden?
Om uw boekingen te bekijken gaat u als volgt te werk:
In de tabel staan alle boekingen voor uw accommodatie(s). De boekingen kennen verschillende statussen, deze zijn gekenmerkt met het kleuren-bolletje in de eerste kolom:
De tabel kunt u filteren door op de knop “Filter” boven de tabel te klikken en vervolgens het gewenste filter aan te klikken.
- Klik in het menu naar “Mijn account” of klik hier om uw account te openen.
- Klik dan op de knop “Mijn boekingen” of klik hier om de boekingen te openen.
In de tabel staan alle boekingen voor uw accommodatie(s). De boekingen kennen verschillende statussen, deze zijn gekenmerkt met het kleuren-bolletje in de eerste kolom:
- Goed te keuren (Kleur blauw)
- Goedgekeurd (Kleur groen)
- Verwijderd (Kleur rood)
De tabel kunt u filteren door op de knop “Filter” boven de tabel te klikken en vervolgens het gewenste filter aan te klikken.
Hoe verstuur ik opnieuw de boekingsbevestiging?
Als u een boekingsbevestiging opnieuw wil versturen gaat u als volgt te werk:
- Klik in het menu naar “Mijn account” of klik hier om uw account te openen.
- Klik dan op de knop “Mijn boekingen” of klik hier om de boekingen te openen.
- Zoek vervolgens de boeking op die u opnieuw wilt versturen, en klik op de naam om de boeking te openen.
- Klik vervolgens op de knop “Mail boekingsbevestiging”.
Hoe pas ik een boeking aan?
Als u een boeking aan wilt passen, bijvoorbeeld het kenteken of adresgegevens, gaat u als volgt te werk:
- Klik in het menu op “Mijn account” of klik hier om uw account te openen.
- Klik dan op de knop “Mijn boekingen” of klik hier om de boekingen te openen.
- Zoek vervolgens de boeking op die u wilt wijzigen, en klik op de naam om de boeking te openen.
- Voer de wijziging door en klik vervolgens op de knop “Boeking bewerken”, de boeking wordt dan opgeslagen, standaard wordt de bevestiging niet opnieuw gemaild.
- Wilt u dat de huurder weer een nieuwe bevestiging in de mail krijgt, klik dan op de knop “Mail boekingsbevestiging”
Hoe wijzig ik mijn account gegevens?
Om uw gegevens te wijzigen gaat u als volgt te werk:
- Klik op in het menu op “Mijn account” of klik hier om de pagina te openen.
- U ziet daar een dashboard met de actuele boekingen etc.
- Klik op de knop “Mijn account wijzigen”.
- Hier verschijnt dan een formulier met al uw gegevens, pas de wijziging toe en klik vervolgens op de knop Wijzigingen opslaan.
Waar kan ik mijn accommodaties vinden?
Om een accommodatie te wijzigen gaat u als volgt te werk:
- Klik op in het menu op “Mijn accommodaties” of klik hier om de pagina te openen.
- Hier vindt u het overzicht van uw accommodatie(s).
- Klik op de accommodatie die u wilt wijzigen.
- Voer uw wijziging door.
- Klik op de knop Wijzigingen opslaan.
Hoe wijzig ik mijn accommodatie?
Om een accommodatie te wijzigen gaat u als volgt te werk:
Wat kunt u allemaal wijzigen bij uw accommodatie:
- Klik op in het menu op “Mijn accommodaties” of klik hier om de pagina te openen.
- Hier vindt u het overzicht van uw accommodatie(s).
- Klik op de accommodatie die u wilt wijzigen.
- Voer uw wijziging door.
- Klik op de knop Wijzigingen opslaan.
Wat kunt u allemaal wijzigen bij uw accommodatie:
- De titel, deze is standaard het veldnaam + nummer
- De plaats, deze is gelijk aan de titel van de accommodatie
- De kenmerken, hier kunt u op klikken, vervolgens verschijnt er een lijstje met vooringestelde kenmerken. Klik deze aan om te selecteren en de kenmerken worden opgeslagen.
- Type, of het gaat om een chalet of een stacaravan.
- Personen, het aantal personen wat de accommodatie kwijt kan met een maximum van 8 personen.
- Slaapkamers, het aantal slaapkamers wat de accommodatie heeft.
- Optie Beschikbaar voor verhuur. Als deze is aangevinkt is de accommodatie publiek zichtbaar op de website, als deze uit staat kunt u alleen boekingen plaatsten als u zelf bent ingelogd.
- Optie Prijs op aanvraag, de tarieven worden dan niet getoond op de website, er staat dan een knop om de aanvraag te doen. Dit wordt naar uw eigen e-mailadres verstuurd. We raden ten zeerste af om deze optie te gebruiken!
- Omschrijving, hierin kunt u de omschrijving van de accommodatie in kwijt. Het stukje tekst moet pakkend zijn, het moet zo zijn dat de bezoeker van uw accommodatie zich helemaal kan plaatsten in die omschrijving. Linkjes naar eigen websites en/of telefoonnummers vermelden is niet toegestaan.
- Het toevoegen van foto’s en documenten werkt eenvoudig. Klik op de knop Selecteer bestanden, kies uw foto’s en klik op de knop Uploaden. Foto’s en documenten worden automatisch gescheiden.
- Om een foto te verwijderen klikt u eerst op de knop Foto indeling en verwijderen. Er opent dan een schermpje waarin alle foto’s en documenten staan. U kunt daar door op het prullenbakje te klikken de foto verwijderen.
- De volgorde van de foto’s kunt u ook wijzigen door op de knop Foto indeling en verwijderen te klikken. Met de pijltjes links en rechts van de foto’s kunt u de juiste foto op de juiste positie zetten.
Hoe wijzig ik mijn tarieven?
Het is van belang dat de tarieven juist vermeld staan. Als er voor een periode geen tarieven bekend zijn kunnen bezoekers van de website uw accommodatie niet boeken.
Om uw tarieven te wijzigen of aan te vullen gaat u als volgt te werk:
De tarieven zijn voor de bezoekers van de website ook inzichtelijk! Dit is recent gewijzigd. Als bezoekers uw accommodatie aanklikken op de website zien ze in het kopje “Tarieven” een knop staan “Bekijk de tarieven”. Als men daarop klikt zien ze een overzichtje van alle tarieven die u heeft ingevuld. Deze knop is alleen zichtbaar wanneer u de prijzen openbaar heeft staan, als het vinkje “Prijs op aanvraag” aan staat bij uw accommodatie kunnen de bezoekers de tarieven niet zien, ze kunnen dan ook niet direct boeken.
Voor de bezoekers is het dus niet wenselijk dat het vinkje “Prijs op aanvraag” aan staat.
Om uw tarieven te wijzigen of aan te vullen gaat u als volgt te werk:
- Klik in de menu balk bovenin het scherm op het icoontje “Mijn accommodaties”, of klik hier om de pagina te openen.
- Klik dan vervolgens (een van) uw accommodatie(s) aan.
- Scroll vervolgens naar beneden naar de tabel ”Tarieven”, daarin staan de tarieven vermeld.
- Als u een nieuw tarief wil toevoegen klikt u op de knop “Nieuw” boven de tabel.
- Vul de begin- en de einddatum van de periode en vul uw tarief in. Dit kan per nacht, weekend, midweek of week. Als u een van de tarieven leeg laat worden die ook niet getoond op de website.
- Wilt u een tarief wijzigen selecteert u eerst in de tabel de betreffende regel, vervolgens klikt u op de knop “Wijzig” boven de tabel.
- Voer de wijzigingen door en klik op de knop Opslaan.
De tarieven zijn voor de bezoekers van de website ook inzichtelijk! Dit is recent gewijzigd. Als bezoekers uw accommodatie aanklikken op de website zien ze in het kopje “Tarieven” een knop staan “Bekijk de tarieven”. Als men daarop klikt zien ze een overzichtje van alle tarieven die u heeft ingevuld. Deze knop is alleen zichtbaar wanneer u de prijzen openbaar heeft staan, als het vinkje “Prijs op aanvraag” aan staat bij uw accommodatie kunnen de bezoekers de tarieven niet zien, ze kunnen dan ook niet direct boeken.
Voor de bezoekers is het dus niet wenselijk dat het vinkje “Prijs op aanvraag” aan staat.
Hoe verander ik de wisseldagen?
Om uw wisseldagen te wijzigen of aan te vullen gaat u als volgt te werk:
- Klik dan in de menu balk bovenin het scherm op het icoontje “Mijn accommodaties”, of klik hier om de pagina te openen.
- Klik dan vervolgens (een van) uw accommodatie(s) aan.
- Scroll vervolgens naar beneden naar de tabel ”Wisseldagen”, daarin staan de tarieven vermeld.
- De standaard wisseldagen staan vooraf ingevuld, deze kunt u niet wijzigen.
- Als u nieuwe wisseldagen wilt toevoegen klikt u op de knop “Nieuw” boven de tabel.
- Vul de begin- en de einddatum in van de periode en selecteer de wisseldagen. Klik vervolgens op de knop Opslaan.
- Wilt u bestaande wisseldagen wijzigen selecteert u eerst in de tabel de betreffende regel, vervolgens klikt u op de knop “Wijzig” boven de tabel.
- Voer de wijzigingen door en klik op de knop Opslaan.
Hoe maak ik een blokkade op mijn chalet ongedaan?
Als u uw chalet voor een bepaalde periode heeft geblokkeerd en dit ongedaan wilt maken kunt u dit zo doen:
- Ga naar uw account.
- Klik op de knop "Overzicht Blokkades".
- Klik op de dikgedrukte tekst van de blokkade die u ongedaan wilt maken.
- Klik op "Verwijder deze blokkade"
Copyright © 2025
Bergzichtboeken.nl is een initiatief van Klok Software